Zgadnij Mnie - gra psychologiczna
KOLENDO-SMIRNOVA.PL
„Zgadnij mnie” to psychologiczna gra planszowa przeznaczona do pracy z nastolatkami. Może być prowadzona przez psychologa, pedagoga, nauczyciela, rodzica, a nawet samych nastolatków – nie wymaga specjalistycznego przygotowania.
Gra umożliwia diagnozę osobowości nastolatka oraz tego, co jest dla niego ważne w życiu. W bezpiecznej, zabawowej formie uczestnicy lepiej poznają siebie i dowiadują się, jak są postrzegani przez innych. Rozwijają umiejętność wyrażania myśli i emocji, wzmacniają komunikację oraz pewność siebie w relacjach z rówieśnikami. Gra pozwala także sprawdzić, na ile młodzi ludzie potrafią rozumieć innych.
Przeznaczona do pracy grupowej – dla 2 do 18 uczestników. Czas trwania gry ustala prowadzący.
Kupując grę „Zgadnij mnie”, uzyskuje się:
· gotowe narzędzie do rozpoczęcia pracy z grupą nastolatków zaraz po zakupie;
· materiał do przeprowadzenia diagnozy ważnych obszarów życia młodzieży w lekkiej i dostępnej formie;
· unikalną metodę terapeutyczną wspierającą samopoznanie oraz rozwój kompetencji komunikacyjnych;
· możliwość pracy z młodzieżą w wieku od 12 lat oraz zaproszenia jej do dalszego rozwoju lub terapii.
Gra sprawdzi się szczególnie, gdy:
· potrzebne jest nowe, skuteczne narzędzie do pracy z nastolatkami;
· trudno rozpocząć pracę z nową grupą młodzieżową;
· potrzebna jest forma diagnozy bez wzbudzania oporu;
· celem jest integracja grupy oraz budowanie pewności siebie i zrozumienia między uczestnikami.
Przykład jednego z 3 etapów gry
Etap 3. Finał
Kiedy czas gry dobiega końca, uczestnicy przechodzą do etapu trzeciego.
Każdy z graczy, w świetle nowo zdobytych informacji
o innych, wybiera z talii „Zgadnij mnie” po jednej karcie dla każdego uczestnika, która symbolizuje:
„Jak go/ją postrzegam”.
Wybrane karty są układane rewersem do góry przed odpowiednimi graczami.
Następnie karty są tasowane, tak aby nie było wiadomo, kto którą kartę położył.
W ten sposób w finale gry każdy uczestnik ma możliwość zobaczenia siebie oczami innych.
Po tej części można podzielić się wrażeniami z gry i – jeśli uczestnicy mają taką chęć – wymienić się kontaktami w celu dalszego utrzymywania relacji.
Zwycięzcą zostaje osoba, która zdobyła najwięcej żetonów.
Prowadzący może – jeśli chce – umożliwić wymianę żetonów na nagrody, np. słodycze, książkę lub inne przygotowane wcześniej drobiazgi.