Zgadnij Mnie - gra psychologiczna

KOLENDO-SMIRNOVA.PL

„Zgadnij mnie” to psychologiczna gra planszowa przeznaczona do pracy z nastolatkami. Może być prowadzona przez psychologa, pedagoga, nauczyciela, rodzica, a nawet samych nastolatków – nie wymaga specjalistycznego przygotowania.

Gra umożliwia diagnozę osobowości nastolatka oraz tego, co jest dla niego ważne w życiu. W bezpiecznej, zabawowej formie uczestnicy lepiej poznają siebie i dowiadują się, jak są postrzegani przez innych. Rozwijają umiejętność wyrażania myśli i emocji, wzmacniają komunikację oraz pewność siebie w relacjach z rówieśnikami. Gra pozwala także sprawdzić, na ile młodzi ludzie potrafią rozumieć innych.

Przeznaczona do pracy grupowej – dla 2 do 18 uczestników. Czas trwania gry ustala prowadzący.

Kupując grę „Zgadnij mnie”, uzyskuje się:

· gotowe narzędzie do rozpoczęcia pracy z grupą nastolatków zaraz po zakupie;

· materiał do przeprowadzenia diagnozy ważnych obszarów życia młodzieży w lekkiej i dostępnej formie;

· unikalną metodę terapeutyczną wspierającą samopoznanie oraz rozwój kompetencji komunikacyjnych;

· możliwość pracy z młodzieżą w wieku od 12 lat oraz zaproszenia jej do dalszego rozwoju lub terapii.

🎯 Gra sprawdzi się szczególnie, gdy:

· potrzebne jest nowe, skuteczne narzędzie do pracy z nastolatkami;

· trudno rozpocząć pracę z nową grupą młodzieżową;

· potrzebna jest forma diagnozy bez wzbudzania oporu;

· celem jest integracja grupy oraz budowanie pewności siebie i zrozumienia między uczestnikami.

Przykład jednego z 3 etapów gry

Etap 3. Finał

Kiedy czas gry dobiega końca, uczestnicy przechodzą do etapu trzeciego.

Każdy z graczy, w świetle nowo zdobytych informacji
o innych, wybiera z talii „Zgadnij mnie” po jednej karcie dla każdego uczestnika, która symbolizuje:

„Jak go/ją postrzegam”.

Wybrane karty są układane rewersem do góry przed odpowiednimi graczami.

Następnie karty są tasowane, tak aby nie było wiadomo, kto którą kartę położył.

W ten sposób w finale gry każdy uczestnik ma możliwość zobaczenia siebie oczami innych.

Po tej części można podzielić się wrażeniami z gry i – jeśli uczestnicy mają taką chęć – wymienić się kontaktami w celu dalszego utrzymywania relacji.

Zwycięzcą zostaje osoba, która zdobyła najwięcej żetonów.

Prowadzący może – jeśli chce – umożliwić wymianę żetonów na nagrody, np. słodycze, książkę lub inne przygotowane wcześniej drobiazgi.